בית המדרש

בית המדרש למגידי השיעורים בדף היומי

בית המדרש הייחודי מסוגו בארץ המונה תלמידי חכמים מופלגים בעלי כושר הסברה ובהירות בהבנת הסוגיות, מכשיר ונותן את הכלים המיטביים ביותר לצורך פתיחת עשרות שיעורים שבועיים בתלמוד הירושלמי, שיעורים מרתקים בעלי אופי וניחוח אקטואלי, המותאמים למגוון הקשת של הלומדים, מכל המגזרים והחוגים.

בית המדרש למגידי השיעורים בתלמוד הירושלמי, הינו בית המדרש היחיד בארץ, המשלב תלמוד בבלי עם ירושלמי, ומכשיר את מגידי השיעורים הבאים בשעריו למסירת שיעורים בסוגיות אקטואליות מהתלמוד הירושלמי.

מגידי השיעורים הלומדים בבית המדרש מוסרים כיום שיעורים במקומות שונים ברחבי הארץ, בבתי הכנסת השונים, בקהילות רבות, בבסיסי צה"ל, במרכזי עסקים ובמשרדים, והשאיפה היא להרחיב באמצעות מגידי השיעורים את קהל לומדי התלמוד הירושלמי ברחבי הארץ.

בית המדרש מכין סוגיות עיוניות הנלמדות בבית המדרש, לאחר לימוד עיוני מהתלמוד הבבלי, מעלים לדיון את הסוגיא המקבילה בתלמוד הירושלמי, ולאחר לימוד הסוגיות המקבילות תוך לימוד פורה ומעמיק של ההבדלים והמחלוקות בין התלמודים, יוצאים מגידי השיעורים למסירת שיעורים בקהילות ובבתי הכנסת למסירת שיעורים סוחפים מרתקים ומעניינים.

בית המדרש הייחודי שלנו הינו חזונם וחלומם של רבים, זכינו להיות הראשונים הזוכים לממש את חזונם ושאיפתם של גדולי ישראל זצוק"ל ושליט"א. ובעז"ה השאיפה היא לפתוח בתי מדרש מסוג זה במקומות נוספים ברחבי הארץ.

זכינו בבית המדרש שהשיעור הראשון שיימסר, שיעור ששילב סוגיא ממסכת קידושין מהתלמוד הבבלי, תוך הקבלת הסוגיא לתלמוד הירושלמי בקידושין, שיעור שנמסר על ידי הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב דוד לאו שליט"א, ובעז"ה אחת לשבועיים פוקדים את בית המדרש רבנים חשובים ותלמידי חכמים מופלגים הבאים למסור שיעור בסוגיות הנלמדות מן הבבלי והירושלמי.